Logo
  • Find Coop-butik
  • Se aviser
  • Hent Coops app
  • MenuLuk
Log ind Bliv medlem
Log ind Bliv medlem
  • Om Coop

    Forretningen

    Om koncernen Coops øverste ledelse Coop Danmarks bestyrelse Vores historie Foreningen Coop amba

    Meget mere Coop

    Coop Bank Coop Crowdfunding Coop Forsikringer Coop Byen

    Viden

    Samvirke Coop Analyse GoCook Vin & Co
  • Kontakt

    Presse

    Presseafdeling Pressemeddelelser Logoer og pressefotos Årsrapporter

    Kunde & medlem

    Coops kundeservice Tilmeld nyhedsmail Bestil og afmeld Coops aviser Falske beskeder i Coops navn

    Erhverv

    Coop Ejendomme Lokale varer

    Købekort

    Købekortkunde
  • Karriere

    Karriere

    Find din rette hylde Servicekontor Logistik SuperBrugsen Kvickly Brugsen 365 Discount Mangfoldighed og inklusion Kvinder i ledelse Senior i Coop

    Elev i Coop

    Bliv elev Bagerelev Gourmetslagterlærling Kontorelev Salgselev Ledertrainee Konditorelev Retailmanager Ny mesterlære

    Ung i Coop

    Ung i Coop Ungeminister Ungerådet

    Søg job i Coop

    Se ledige stillinger Ansøgning og proces Overenskomster
  • Vores forretning

    Vores kæder

    Om vores butikker Find nærmeste butik Ugens aviser Købekort Købekort bonkopi Sikkerhedsdatablade
    Vores mærker Coop Änglamark Irma Cirkel Kaffe Coop C X-tra Mustang cykler
  • Leverandører

    Coops faktureringskrav

    Faktureringstyper & krav Coops juridiske enheder Invoicing requirements

    Leverandørmanualer

    Logistikkrav - Bilag 3 - 2025 Logistics Requirements - Appendix 3 - 2025 Code Of Conduct Coop Manual E-Procurement – Tricom TQR – Indirect Goods

    Afstemning af åbne poster

    Upload af kontoudtog til afstemning

    Spørgsmål

    Kontakt Bliv leverandør
  • Ansvarlighed

    Klima og Miljø

    Klimastrategi Vores 10 klimaråd Mit klimaaftryk Coop Folkeskove Emballage strategi Genanvendelse Undgå madspild Biodiversitetsprojektet

    Mennesker

    Menneskerettigheder Mangfoldighed og inklusion Partnerskaber Madpyramiden GoCook Skolekontakten

    Ansvarlige varer

    Varekrav Økologi i Coop 8 grunde til at vælge økologi Kemi Dyrevelfærd Kvalitetssikring

    ESG Ledelse

    Ansvarlighedsstrategi Årsrapport Klimaregnskab Vores politikker Whistleblowerordning Leverandørstyring
  • Medlemskab

    Bonus og fordele

    Det får du ud af et medlemskab

    Coop FordelsKonto

    Læs mere og opret en Coop FordelsKonto

    Bliv medlem

    Meld dig ind i Coop her

    Coop app'en

    Hent Coop app'en

    Coops partnere

    Få mere ud af dit medlemskab med Coops partnere

    Aktiv i Coop

    Spørgsmål eller brug for hjælp?

    Kontakt medlemsservice

Rasmus Seebach og Coop sætter fokus på ensomhed

24.10.22
Del

Næsten 600.000 voksne danskere og et ukendt antal børn følte sig i 2021 svært ensomme. Fire år før var der 380.000 voksne, der oplevede svær ensomhed. En del af det voksende antal kan tilskrives Corona, men langt fra alle. Ensomhed rammer flere og flere.

Det er baggrunden for, at tre parter op til jul i år, har skabt et utraditionelt samarbejde, der vil gøre noget ved ensomheden.

De tre parter er sangeren og sangskriveren Rasmus Seebach, de 600 butikker i Coop-kæderne SuperBrugsen-Kvickly og Dagli´Brugsen samt Folkebevægelsen mod Ensomhed (som omfatter  flere end  90 organisationer, virksomheder mv., herunder Ældre Sagen og Dansk Røde Kors).

”En helt grundlæggende forudsætning for bekæmpelse af ensomhed er, at vi taler åbent om det, så det ikke er tabuiseret. Vores  vision er, at ingen i Danmark skal rammes af alvorlig ensomhed. Derfor er det vigtigt, at så markante aktører som Coop og Rasmus Seebach nu går ind med så stor en indsats, der synliggør og italesætter ensomhed,” siger Majken Lundberg,  Koordinator i  Folkebevægelsen mod Ensomhed.

Rasmus Seebach har sammen med Lars Ankerstjerne og Andreas Sommer skrevet sangen Sig Du Ser Mig, som et bidrag til at sætte fokus på ensomhed.

”Jeg synes det er hjerteskærende, når mennesker – uanset alder - plages af ensomhed og er flove over at tale om det. Jeg håber og ønsker inderligt, at min sang kan være med til at fjerne fordomme og skabe åbenhed og dialog omkring ensomhed i Danmark,” siger Rasmus Seebach.

Coop har udviklet et helt særligt kalenderlys, der indeholder 25 dage. For at tydeliggøre, at for mange som oplever ensomhed kan julen være en ekstra svær tid, som man, mest glæder sig til er overstået - for: Vi tæller ikke alle ned til det samme. Lyset sælges fra i dag for 35 kr. i Kvickly-SuperBrugsen og Dagli´Brugsen over hele Danmark. 10 kr. pr. solgt lys går til Folkebevægelsen mod Ensomhed. Hvis de alle bliver solgt, vil det give en donation på 2 millioner kr.

”Vi er en virksomhed med 156 års historie bygget på fællesskab. Hele ideen i Coop – som jo er ejet af vores 1,9 million medlemmer - er at gøre tingene sammen. Derfor er det naturligt for os at bidrage til kampen mod ensomhed, og vi synes ikke, der er noget bedre tidspunkt til at gøre det, end julen,” siger bestyrelsesformand for Coop, Lasse Bolander.

Coop gennemfører frem til jul en omfattende kampagne på TV, sociale medier, i dagblade og butikker for at sætte fokus på ensomhed.

Coop Medlem

  • Bliv medlem
  • Coop app
  • Medlemsservice
  • Medlemsfordele
  • Medlemspartnere
  • Medlemstilbud
  • Medlemsvilkår

Coop Danmark A/S

  • Ugens aviser
  • Kundeservice
  • Job i Coop
  • Pressekontakt
  • Privatlivspolitik
  • Whistleblowerordning
  • Fødevarestyrelsens kontrolrapport

Meget mere Coop

  • Coop Forsikringer
  • Coop Bank
  • Samvirke
  • Coop Ejendomme
  • Coop Byen
  • Coop Crowdfunding
  • Coop Opskrifter
  • Coop Analyse

Besøg Coops kæder

SuperBrugsen kvickly Brugsen 365discount

Coop Danmark A/S • Roskildevej 65, 2620 Albertslund • CVR: 26259495

forbrugerservice@forbruger.coop.dk