Hvilke oplysninger behandler vi?
Når du anvender Coops app behandler vi - alt efter hvilke tjenester/funktioner du anvender - en række personoplysninger, herunder:
- Profil- og kontaktoplysninger (herunder navn, adresse, e-mail og telefonnummer)
- Medlemsoplysninger (bl.a. medlems-/profilkundenummer, tilhørsbutik og butikskædevalg)
- Købsdata (bondata på registrerede køb)
- Betalingsoplysninger (bl.a. betalings- og kreditkort (maskerede), MobilePay-oplysninger, optjent bonus, indestående på FordelsKonto)
- Aktiviteter og adfærd i appen (bl.a. spil, konkurrencer og brugsmønstre)
- Brugen af Scan & Betal: herunder:
- Hvilken butik medlemmet befinder sig i (hvis accepteret ved aktiveringen af Scan & Betal funktionen)
- Aktiviteter i kurven (tilføjede og fjernede varer)
- MitID oplysninger (bl.a. MitID-nøgle, navne- og aldersvalidering samt enhedsoplysninger)
- Tekniske enhedsoplysninger (bl.a. model, operativsystem og -version, app version, IP-adresse, handlinger inkl. login)
- Enhedsindstillinger (Ja/Nej til notifikationer, lokation og kamera)
Hvad er formålet med behandlingen?
Behandlingen sker med følgende formål:
- Administration af dit medlemskab
- Understøtte de tjenester/funktioner der er tilgængelige i Coops app, herunder Scan & Betal, kvitteringer og spil/konkurrencer mv.
- Drift og vedligeholdelse af appen
- Opsamling af statistik for brugen af appen
- Udregne klimaaftryk og økoandel på baggrund af dine registrerede køb
- Profilering og markedsføring
- MitID validering af login, samt navne- og aldersvalidering, sidstnævnte til brug for køb af varer omfattet af aldersregler
- Forebyggelse, opklaring og forfølgning af svindel (fx tyveri), herunder analyse af mistænkelig brugsadfærd, til brug for stikprøvekontroller
Hvad er det lovlige grundlag for behandlingen (retsgrundlaget)?
Retsgrundlaget for behandlingen er følgende:
- Administration af dit medlemskab (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b (kontraktforhold))
- Understøtte de tjenester/funktioner der er tilgængelige i Coops app, herunder Scan & Betal, kvitteringer og spil/konkurrencer (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b (kontraktforhold))
- Drift og vedligeholdelse af appen (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b (kontraktforhold))
- Opsamling af statistik for brugen af appen (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f (legitim interesse))
- Udregne klimaaftryk og økoandel på baggrund af dine køb (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a (samtykke))
- Profilering og markedsføring (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f (legitim interesse)) og fsva. oplysninger indsamlet via SDK’er (cookies i app) (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a (samtykke))
- MitID validering af login, samt navne- og aldersvalidering, sidstnævnte til brug for køb af varer omfattet af aldersregler (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b (kontraktforhold)
- Forebyggelse, opklaring og forfølgning af svindel (fx tyveri), herunder analyse af mistænkelig brugsadfærd, til brug for stikprøvekontroller (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f (legitim interesse)
Coop forfølger vores legitime interesse i at forebygge, opklare og forfølge svindel i vores butikker, herunder ved misbrug af Scan & Betal. Der ses ikke at være nogen modsatrettede interesser, der overstiger Coops interesse i denne behandling.
Fsva. statistik samt profilering og markedsføring, kan du læse mere om vores legitime interesse i afsnit 2.3 under hhv. Medlemmer eller Profilkunder.
Hvor længe behandler vi dine oplysninger?
Oplysningerne behandles, så længe Coops app er installeret på medlemmets eller profilkundens enhed.